W zdrowym ciele zdrowy duch

Mężczyzna biegnący asfaltową drogą przez pustkowie

Wszechobecny pęd za zdrowiem i wysportowaną sylwetką z pewnością daje o sobie znać każdemu z nas. Niemal wszyscy z naszych przyjaciół czy znajomych uprawiają aktywnie jakiś sport. Najpopularniejszy jest z pewnością jogging, czyli bieganie oraz różnego rodzaju aktywności pozwalające atrakcyjnie wyrzeźbić sylwetkę, takie jak trening na siłowni, Pilates czy coraz bardziej popularny ostatnio Fitness Toruń słynie z pięknych malowniczych tras do biegania, więc każdy początkujący adept joggingu z pewnością znajdzie tu coś dla siebie.

Bieganie jest jedną z tych dziedzin sportu, która ma bardzo dobry wpływ na niemal całe nasze ciało. Wzmacnia się wydolność organizmu, spada ciśnienie krwi, dotlenia się mózg – to tylko nieliczne z pozytywnych skutków uprawiania joggingu, a tych jest naprawdę sporo. Z czasem też poprawia się nasza sylwetka, wzmacniają kości, rośnie też wytrzymałość. Bieganie eliminuje stany depresyjne, pozwala zdystansować się od otaczającej nas czasem smutnej rzeczywistości. Koncentracja na celu podczas biegu i radość, gdy ten cel zostaje osiągnięty, uszczęśliwia nas i wprowadza w błogi nastrój. Celów może być naprawę wiele – od zmieszczenia się w wyznaczonym sobie wcześniej czasie, po przebiegnięcie całej trasy, co w przypadku tych dłuższych nie zawsze jest normą. Gdy jednak odniesiemy sukces, cały włożony wysiłek wynagrodzi nam znane powszechnie uczucie „euforii biegacza”.

A Pilates? Niektórym może nazwa obiła się o uszy, ale pewnie niewielu wie, o co w tym chodzi. Pilates to nieco inny, mniej dynamiczny sposób ćwiczenia naszego ciała. Polega na kolejnym rozciąganiu i spinaniu mięśni, dzięki czemu znacznie poprawiamy ich elastyczność oraz ogólną koordynację. Co ciekawe, dzięki tej formie ćwiczeń, polegającej na spinaniu i rozciąganiu, trenujemy te mięśnie, których zazwyczaj nie wykorzystujemy na przykładowym treningu na siłowni.

Kobieta rozciągająca się nad brzegiem morza o zachodzie słońca

Przykładowe korzyści płynące z wyboru właśnie tej formy ćwiczeń to:

  • wzmocnienie mięśni kręgosłupa
  • poprawa sylwetki
  • nauka idealnej płynności ruchów
  • prawidłowy oddech
  • relaks

Po ostatnich punktach widać, że Pilates dużo czerpie z jogi i technik medytacyjnych. Nie jest to może tak dynamiczny i przynoszący spektakularne efekty sport, ale z pewnością przyniesie nam wiele przyjemności i w pozytywny sposób wpłynie na nasze zdrowie.